Monday 9 July 2012

SABAR!!!

Sabar!

Senang nak cakap... tapi susahhhhhhhhhhhhhhhhh sangat nak wat kadang2 kan? bila menghadapi saat2 sukar tu...... memang la susah sangat.... rasa nak tercekik pun hade!

tetambah lagi bila kita memang semulajadi baran!..... mom aku cakap.... kalo dah tau diri tu baran!.. pegi amek wudhu', ber istighfar banyak2..... kontrol perkataan.... bukan ape.... masa kita marah tu... kita dah hilang upaya nak berfikir dengan waras... kata2 yang diucap tak boleh tarik balik dah..... mintak maaf 100x pun tak boleh ubah ape2 dah.....

stress management???.... kalo dah stress tu... takdenye de boleh manage very well..... pakar psikology pun kantoi la beb!.... tak payah nak gebang banyak... dah nama manusia.... banyakla kekurangannye.....

tapi...... dengan perubahan lah yg menjadikan kita lebih baik dari semalam... kalo kita tak sedar kekurangan kita... camne kita nak ubah diri kan? kadang2 melalui orang lain yang tegur.... kene belajar untuk terima lah.... kadang2 hidayah straight dr Allah.... lagila kene terima kan?

kadang2 org suka provoke kita kan?.... cara aku adelah avoid rerapat ngan orang ginih.... dia memang suka tengok kita naik hangen kot?..... lagi kita berasap.. lagi dia suka asapkan kita.... ha lepas tu.... jadilah benda yang tak sepatutnye jadi.... pasal sejengkal tembok masuk kawasan kita pun nak dibambu jiran sebelah sampai masuk court kan?.....

kawan aku pernah anta note kat FB aku..... dia bagaitau.... sabar......! sabar tu kunci untuk membolehkan segala sesuatu!... 

 teruskan memupuk kesabaran dalam ati kita yea.... sabar bukan bererti kalah.... tapi anda menang dalam diam....  chaiiiyokk!

P.S: NAK WAT PENGHARGAAN UTK SEMUA FOLLOWERS AKU..... TERIMA KASIH DIATAS SOKONGAN ANDA SEMUA..... ADA SALAH SILAP DALAM PENULISAN SAYA, DIHARAP DIPERBETULKAN YEA.....

No comments:

Post a Comment