Wednesday 15 February 2012

Lunch Chat v.2

hai reader!....

bertemu lagi di ruangan lunch chat blog saya..... hahahahahaha.. tapi cam biaserla.. cerita yang aku nak cerita ni cerita lunch chat orang2 disebelah aku pasal aku always makan sowang.... bukan tak nak makan ngan colleague okay..... tapi colleague aku adelah bos aku.... kami dua orang aje kat company ni... hahahhahahaha.. percaya tak? percayalah!!!!!!!! seyess.... tapi co ni wujud okay..... bukan co memain... ade register ngan SSM segala.... ade auditor segala ok... . 

ok, yang aku nak citer nih version 2.... version 1-  yang ini..... sesape yang rasa2 nak baca, click aje link tu.... :)...

ade these 4 people.. talking about recruiting new employee memula.. aku tak amek port pun... tapi ade sesikit imput yang aku take note....diorang cakap cara paling mudah nak scan orang.. ialah dengan tanye network sendiri ade sesape kenal candidate tu ke tak? so macam extra credit la kan kalu kita ade internal  referee bila nak apply job vancancy kan?....

phase kedua diorang cakap pasal pakai proper cloth masa driving.... disebabkan mereka ni sumer dah matured.. so joking nye kene disensor sikitla.... aku bagi clue sikit.. psl pempuan kadang2 drive tanpa inner....  pasal ingat nak gi dekat je and tak turun kete.... ok.. selebihnye digest sendiri ok? ade sorang ni menyampuk, dia cakap my mom always pesan suh pakai proper... sebab we never know, car breakdown ke.. pancit ke time driving even dekat... which is very true.... this happened to my late father, God bless him... masa tu dia nak amek my mom from Terminal 3 now tukar nama terminal SKYPARK.... so baju yang dia pakai masa tu, kain batik mom and singlet....  sebab dia pikir dia nak amek my mom je kan? sesampai di airport, kete break down time elok je dia park dalam lot parking... ah sudah!!! nak taknak kene kuar jugakla... cari public phone pasal masa tu handphone tak femes lagi... masa tu hp jenis baling anjing tu.. hat besar gedabak tu... dan of  kos aku masa tu masih kecik...early 90s camtu.. so dia kuar la dengan keadaan camtu... semua orang pandang.... and gelakkan dia.. tapi dia buat donno jela... pastu dia nampak kelibat mom.... dia panggil2... mom tak perasan memula.. mom ingat laki sape la dok panggil2 dia... rupenye laki dia... cepat2 dia tarik ayah masuk kete.... ayah cakap kete osak... nak taknak tunggu kawan ayah datang jemput la.... since then, ayah tak pernah pakai tak semenggah.. serik katanye... hahahhahahha..

ok.... pada aku yang skang ni jadi driver mom plak... buruk2 aku... pakai baju tido sekalipun, aku akan pastikan aku pakai sweater / jubah... untuk cover ape2 yang perlu kalu emergency kan? hahahhahaha.. tapi one thing yang aku takkan lupa... ialah HANDPHONE!.. ape2 hal.. aku masih boleh call untuk bantuan..... :)


No comments:

Post a Comment