Wednesday 22 February 2012

Dare or Coward.....?

hi reader(s)....

ingat nak wordless wednesday hari nih..... tapi tak terjadik wordless.. pasal... hey.... come on!! people do talk everyday rite? selagi ade suara, ade upaya... kita akan bercakap.... hatta cakap seorang diri cam aku selalu buat.... tapi tu dikira sebagai mumbling kan.... opsss but then aku masih waras ok? takutla... ade yang cakap otak dah tak centre kan? hehehhehehhehe...

today macam biaser.... aku pergi menara Atlan.... lapar sesangat..... so aku makan big fish today... ikan tu penuh pinggan aku... nasik pun tak nampak... aku budget dah kene rm8 to 10... sekalik masuk air baru rm5.60... murah rezeki akak tu... amin!

while eating ma lunch... aku terpandang ade 3 orang dok hangin'.. cuci tingkap.... orang2 kat sebelah aku ni punyela dok syok menengok... ade sorang tu cakap.. if aku bayar ko rm3000 dari atas bangunan sampai bawah, ko nak tak? yang sorang lagi tu reply... tengok bangunan arr.. kalu rendah2 boleh la... kalo KLCC tamo aku! tak berbaloi2... hahhahahhahahaaha... aku tergelak dalam ati je.... tak berbaloi2 ke takut??? nak je aku tanye sama mamat tu.... tapi kang sentap plak....?

Berbalik pada cerita cuci tingkat menara Atlan tu... aku rasa yang buat tu warga Indo.. pasal susah nak jumpa org KITA nak buat keje2 camni... keberanian takde ke, bayar murah ke, wallahuaklam... tapi memangla imigran yang datang mesia ni mesti yang berani2... sanggup buat ape saja untuk survival.... sanggup naik tongkang.. sanggup amek risiko lemas dalam bot yang berasak2... kalu takde DARE... tak datang dah kut? betul tak???

Kadang2 kita tak nak cuba sebab kita awal2 fikir tak boleh.... walhal belum tentu lagi ujung pangkalnye....  kadang2 kita nak cuba, tapi keberanian tak ade pulak.... plus takde support pulak... last2 sekali jadilah penakut aje... takut nak cuba, sebab takut gagal.... takut resultnye tak seperti yang kita harapkan... tapikan.. bila kita tak pernah cuba... kita memang dah tempah kegagalan.

Bos aku penah cakap.... tak ramai dalam dunia ni yang nak/ berani keluar dari comfort zone dia.. org2 camni adventurous... dan hampir kesemuanye dari mereka akan berjaya dalam idup mereka... Bos tanya aku... kalau i bukak branch kat oversea, i hantar you jadi manager kat sana nak? aku cakap... errr... i have to ask my family first... pastu Bos aku cakap.. see... u pun sama macam yang i cakap... takut nak keluar dari comfort zone you... setuju tak? aku angguk.. tapi dalam hati je.... hehehehehehe...

No comments:

Post a Comment