Monday 13 February 2012

Cerita Sardin Pertima dan kenyang!





suppose semalam aku ngan family gi dinner stimboat... mujo aku tak book table sesiap.... dear dapat call kol 6pm ade oncall.... tak pasal2 dari KL ke KL semula... sebelum tu kami ke Low Yatt Plaza pasal dear ade nak baiki fon kat sana. so dah balik tu singgah Rawang rumah auntie amek ubat mom. pastu masa nak balik dari Rawang tula received call... aku tengok dari fon dear nama bos dia..... aku dah jeling! pasal aku tau mesti mesti oncall.... punah harapan bersteamboat la malam ni! dear sengih cam kerang busuk kat aku and jawab call...  pastu aku sesiap cakap.... cepatla drive balik ke KL... kang meletup plak bilik server company tu... hahahahaha... aku sempat beli sardin Pertima 3 tin cam picta diatas kat kedai halal hub kat rawang tu.... saje wat spare.... feveret aku ngan dear tu!

Dear nak sedapkan ati aku... dia cakap.... takpe.... kita makan stimbot lambat sikit ok? dalam isyak camtu dah settle nih.... aku juz cakap... yolah!!!!! (dalam ati tak caya pun) kami dekat co. tu dari 7pm sampai 9.30pm.... on the way back.... dear cakap.. caner eh nak stim bot? dah nak kol 10 mlm... ade lagi ke? aku cakap.... dah tau dah!!! takpelah...... next time jerk! (nada sebal pun ade, pasal aku nak makan stimboat dari last 3 weeks!) dear cakap ok2... esok ok? tak pun u pegila ngan mom je.. aku diam jela...... mom bukan suka stimboat.. x best la.. aku sorang je kut yang akan beria2 makan.... oh dimana akif yea? akif dirumah.... malas nak bawak pasal dia lasak sikit nowadays..... so dok ngan mak tok dia aje kekdahnye...

so aku bagitau dear.... lapar ni... maklumla kami tahan lapar dari lunch kot? semata2 nak berstimboat petang tu.... kang makan kenyang2 tengahhari, dah rugi takleh makan banyak nanti.... so calculative kami kan? ahaks!!!! dear cakap balik masakla sardin? i nak makan sardin la plak... nampak u beli tu cam sedap je! adoiiii!!! what do you expect... kol 10pm suh masakkkk lg???!!!!! no way!!!!!!! dear cakap... ok2.... jom gi kedai makan jerla.... tau tak dear saja nak kenakan aku rupenye!!! jahat tolll!!!! dia pegi mintak sardin depan pelayan restoran tu.... sajaaaaaaaaa kan?????? saja nak kenakan aku! pastu pelayan tu terkulat2 tanye balik, sardin? kami tak jual sardin.... dear cakap..  alaaa... takde.... ape kata amek dalam... aku terus potong cakap dear.... encik, yang tadi tu bungkus semua ok.... kami nak makan kat rumah... tak jadi makan sini... sorrie.... dia pun berlalu n buat pesanan aku... kemudian kami bayar semua.. and balik rumah... sampai umah mom pun lom makan... canteeekkk... ! so dear amek pinggan semua, letak lauk2  yang aku sempat pesan tu dalam pinggan... sambil tunggu sordin dia! time aku masak sordin tu, dear datang jenguk.... dia jelir lidah kat aku! terus aku bad mood.... aku cakap sama dear.. eh! i sanggup masak ni bukan sebab u nak sangat ok? sebab i malu u nak cakap suh amek sordin dalam kete and bagi diorg masak kan???? dear gelak mengejek! sabar je aku... yea  arr! malu la aku.... jatuhla credibility aku.. takkan sordin pun nak suh org masakkan kan?.... teruk punya olang!

tapi puas ati gakla.. ade 7 ketul camtu dalam tin tu.. tinggal 2 ketul je.... so memang dear makan bersungguh la.... so malam tu sangat kenyang dan kenyang nya sampai tengahari ni masih terasa... jimat eh kalu selalu cenggini kan?? hahahahahahha.....

p/s: nak bagi credit sikit kat dear.... ajin dia... pas makan malam tu, dear tolong basuh semua pinggan kat dapo.... boleh hampar karpet merah wooo next time!! ahaksss!!


No comments:

Post a Comment