Tuesday 21 February 2012

Courtesy Sangatttt.. hokkay!!

semalam.... aku lepak2 kat The Weld... dahla aku kene menapak dari BB, pasal aku tak tahulah driver bus tu tak dengar bell aku ke ape....... sampai aku terpicit 2 kali... bagi aku, rude sangat kut sampai kene picit 2 kali.. tapi aku sure sangat dia tak dengar pasal dia menonong je wat tak tahu ngan bell pertama aku.... so tula aku tekan sekali lagi... sempatle aku membebel seround dua time menapak tu... tapi bukanla jauh sangat.. aku ni je banyak cengkadak plak kan?.... actually macam tak berapa nak sehat badan sebenarnye... huhu....

sesampai The Weld, dear tak abis keje lagi... so aku decide nak lepak kat Dunkin Donut jela... usual place aku lah.... Starbuck ade kat sebelah tu tapi aku tak biasa.... Dominos baru je makan... Mc. D kat bawah dah moved out.. tak taula nape?.. nak cakap tak laku macam laku jea..... urmmm..... aku pun pesanla secawan ice coffee (ubat pening aku tu) dan dua ketul donuts.... perisa Bavarian and Dragon fruit.... tengah2 aku enjoy ade 2 couple mat salleh datang... diorg just drink jea.... pilih tempat sebelah aku and read some tour guide book to Malaysia... dah kat Malaysia, mestila baca Malaysia Tour book la kan? dengan masing2nye back pack sebesar2 badan... sebenarnye aku suka jugak nak buat back packing... tapi rerasanye tak sesuai dah kot? kalu bujang boleh la.... ni dah beranak pinak.... camno? nak tunggu dah tuek.... takkan nye larat der nak mengusung back pack lagi.... usung kaki ke mesjid je kut lebih afdhol? hahhahahahha....

aku bukak wifi hp.. kot2la dapat signal kat sini sesambil tunggu dear, boleh 09 jap kan? baca gossip2 kat Cari Forum ke.... ape ke..... kan? namanye ade.. tetapi bila aku tanye cashier dunkin, dia cakap diorgnye account tak active.. so takleh la aku nak surf..... so tak dapatla free access gituh.. hehehehehhe.. takpela... aku dok melayan lagu je la camtu.... then mat salleh dua org tu nak berangkat... si wanita tu a bit susah la nak angkat beg besor, si lelaki tolong... so sweet..... kan? pastu aku nampak yang lelaki tu angkat tray diorg tu ke meja counter... aku ni suka dan kagum dengan courtesy mat salleh2 ni...... on the road (diorg bersabar sangat ok?, kalu ade orang tersalah jalan ke, diorg sabar je tunggu, takde hon2 sampai pekak!), kalu q kat memana tak pernah crossover org lain ok? (yang ni, kadang2 dear drive amek emergency lane time jam, aku akan tutup muka aku, pasal aku segan sangat.... dalam ati ni dok mintak maaf ajela kat kete2 sebelah tu, kalu aku yang bawak kete, sumpah aku tak wat camtu.. aku ikut q ok!) dan another thing while eating camnih la... diorg akan kemas balik pas diorg makan.... sebelum ni aku dah practice kat Dominos... lepas makan aku kemas semua balik... aku cuba ajar cik Fathin, dan alhamdulillah.. memang kami adik beradik sesama kemas pas makan..... aku rasa tak salah kalau kita tolong menolong.... yang menjual happy, yang customer pun dapat layanan baik... so takde la adengan gadoh2 macam kat KFC I-CITY tu kan? err.... salah contoh eh?.... ok ok.... tu contoh jer la!.... pasal sesapa yang keje line beverages ni memang super bz dan penat... takde masa nak rest sangat.. kecualila kedai tu memang takde pelanggan dan tak disukai ramai... :)


No comments:

Post a Comment