Monday 27 February 2012

Game = Life

ahaks!

hi reader (s).....

weekend lepas adelah hari game mingguan aku.. dimana aku main game aje kejenye.. ok2.. masak, makan, mandi, tido etc adelah... tapi banyak masenye aku main game..... sampai mom bising2.... dia tanye aku ape pekdahnye main game...... aku senyum je... malas nak gaduh.....! akif pulak asik berebut lappy dengan aku... dia main angry bird... macamla reti... bila aku bagi dia main.. mainla kejap.. 5 minit... pastu kacau aku balik.... bila aku suh pegi main puas2 pasal aku nak main game aku plak pastu.... dia memula cakap ok... bagi mama laptop.. pastu start aku main.. mula ngamuk2 nak angrybird... mama jadi angrybirdla pastu..... pasal mama antu game :).... dolu2... masa aku tengah study.. siap bagi masa tu time exam... baca buku n main game... kalo kelas petang aje... malam smpai pagila aku main game.... :)

game yang aku suka main game ala2 beat the time and fullfill challenges.. last weekend aku main game tanam sayur.. oh! bukan sebarangan ok? bukan setakat tanam sayur yea.... ade time dia untuk dapat throphy.... dan aku kene fullfill requirement between tanam sayur, gain profit and hire workers.. kalo tak dapat beat time, still boleh proceed tapi tak puas ati la.... kan? hebak tak game ni? hehehehehhe.. game ni aku lupa namanye ape.. cd ni aku beli kat Selayang Mall, sorgaaaa  game CD selepas Low Yatt suatu masa dahulu... :)

ok.. bila mom tanye aku ape faedah aku dapat main game? aku terfikir ape faedahnye eh? ok.... 1. aku belajar time management, strategi untuk menang....  and 2. hey.. game is life.. life is a game!..... kalo berjaya, BERJAYAlah kita DISANA... kalau gagal... GAGAL la kita diSANA... tapi... sebelum penamat game tu..... kita diberi peluang kadang2 kene repeat step untuk melangkah ke next chapter.. kadang2 kene move on jugak if tak dapat target.... buat lebih baik masa next level... bukan ke macam life kita tu??

akhir kata.. aku akan terus bermain ape2 game yg seronok... demi hobby aku.... yeah!

p/s: aku tak suka game jenis tembak2.. pasal aku bencikan keganasan.... ! jumaat malam sabtu aku tido 2.00am... sabtu malam ahad aku tido 2.30am... dan malam tadi aku tido 12.30am.... sekian!

No comments:

Post a Comment