Friday 6 April 2012

Today is Good Friday?!.. Friday is always Good....



Assalam all..... sehat kew? tengok kalendar hari ni.. tulis good friday.. co. depan2 aku ni sume tutup sementelah semua nye international Co. including kami...... dari US, Australia, UK, India, etc. aku je bukak pasal... kitorg tak celebrate good friday... hehehehehe.... dan bagi aku setiap friday tu always good.. :)

ok2.... sempena friday datang ni.... kita sunat berzikir dan selawat banyak2... VC aku amek kat Youtube atas tu adelah Nasyid Munajat.. salah satu cara zikrullah....... nasyid ni aku kenal dari aku kecik... masa tu kumpulan nasyid Nadamurni dari Al-Arqam yang bawak.... dan serpihan Nadamurni masih ade sampai sekarang.... dah jadi Rabbani, Hijjaz dan Raihan.. dan aku masih tak jemu dengar nashid ni sampai skang...

sebenarnye ada kesah nasyid ni... dalam nasyid tu ade nama aku... aku pernah cakap dekat mom... aku nak tukar nama jadi ANN NATASHA.. pasal aku minat sangat nama NATASHA... ape barang nama aku skang nih.. x best langsung!!! mom senyum and cakap... awak tau nama awak tu maksudnye ape?? awak tau nama yang awak pilih tu makna ape? aku jawab.. tak tahu.. tapi aku suka nama NATASHA.. nampak modern... dan bila aku dengar lagu ni... aku cakap.. mom... nama aina ade jugak dalam nasyid ni.... mom tanye nama NATASHA takde kan? mana lagi popular? nama mak bagi atau nama yang awak nak? sejak dari haritu..... aku teruja dengan nama sendiri... terima kasih kepada tok ayah.. kerana pilihkan nama bidadari Syurga yang akan sambut orang mati syahid ini.... terima kasih mak dan ayah kerana register dalam birth certificate nama aku camni....

p.s: aku tak tahu la kalo akif akan menghargai nama yang aku bagi kat dia seperti aku hargai nama yang diberikan dekat aku.... tapi percayalah... mama pilih nama AKIF kerana mama nak AKIF sentiasa FOKUS dalam semua kerja.. dalam hal dunia dalam hal akhirat.. biar keduanye AKIF sentiasa FOKUS!

No comments:

Post a Comment