Monday 2 April 2012

Amazing Race KL!

 hi all..... :)

assalamualaikum!.... lama tak tulis citer kan? takde citer nak citer la.... tapi ni adela sesikit... buat pengubat rindu! chewahhhhhhhhhh!!! ade yg rindu kat i ker nih? ahaks!

ok2.... ni cerita jumaat lepas... bos aku cam biase... granted aku sejam awal lik umah...... memang selalu camtu.. biase kol 5pm.. so hari ni kol 4 pm... pastu aku termintak 1 jam awal lagi, menjadikan jam 3 ptg.... bos cakap... ok lah.. u may leave at 3 pm.. tapi cakapnye dan mukanye dia cam nada2.... dah bagi betis nak peha plak...(erkkk.. lain macam bunyiknye!!!... )tukar la... dah bagi satu skoop ais krim nak sebekas pulak...... :)...

Sebenornye... ni semua pasal dear la.... dia nak settle insurance and road tax kete aku hari ni jugak... uols... this is my first experience doing car insurance dan roadtax.. selalu  ayah aje yang wat.. since ayah dah takde.. so kene wat sendiri lah.. tu dia suh aku mintak lik kol 3pm... dear amek aku dari office kol 3 suku camtulah... terus dear mencilok ke Lonpac Insurance kat Jalan Sultan Sulaiman tu... aku memula ingat dear akan pergi sekali ngan aku.. sekali, dear suh aku turun.. dia hulur doc je... dear cakap malas masuk parking, mahal!... give u 15 mins to 1/2 an hour je... i was like... gila kerrrrr? aku tak penah wat mende alah ni.. tapi aku gagahkan jugakla... masa berjalan kan?  masukla aku ke office Lonpac tu.... as expected... macam2la sales agent tu tanye kan? soklan yang paling aku takleh jawab adelah...... NCD... u ade NCD? ape bende NCD nih? aku cakap sama dia... aku tak pernah ade kereta under my name.. this is first time... i dont know anything... derek aku kasitau... cam stupid sangat kan? itulah hakikatnye! and then dia cakap.. jap saye check.. kut2la boleh bagi disc. lagi... aku cakap lam ati... matilah.... mesti lama nih... dear kasik 1/2 jam je.... call saner sinih, check semua.... dan aku asik cakap.. tak payah check.. proceed je.. i'll pay what ever amount... (chewaaaaaaah!! cam banyak wit jer! padahal nan hado pun!) pastu sales tu tanye... u nak wat bile road tax? aku cakap hari ni jugak.....sales  tu senyum... awww!!!! comel jugak mamat nih... dia cakap.. mana sempat cik... skang dh nak kol 4pm.. dah nak tutup JPJ tu... aku cakap.. takpe.. JPJ tutup 4.50pm... dia balas... sape cakap? aku cakap JPJ la cakap... pastu dia masih cakap tak sempat ni cik.. takut cik kene datang lagi betulkan date insurance ni next week... tengah pi mai pi mai camtu... dear datang.. aku pk...mesti dah lambat la nih!! jam dah 3.40pm......... dear cakap... tak settle lagi? sales agent tu cakap.. sempat ke encik nak wat hari ni? dear cakap sikit je tapi firm.... buat je date hari ni! dear pandang aku and cakap.. cepat sikit! i tunggu u kat dlm kete... sebenarnye ayat tu aku rasa lebih untuk sales agent tu... pasal dear cam x puas ati... lambat sangat process tu.... dari NCD smpai ke date nak issue tu dah kat 15 minit kat situh..

dah settle semua.... aku lompat masuk kete.... jam dah kol 3.50pm.. aku cakap sempat ke ni dear? i rasa cam tak sempat... matila kene gelak ngan sales agent tu kalo x sempat nanti..... dear cakap.. insyaAllah... tu je... dear mendesup keta ke Maju Junction.. jam dah 4.25pm.. aku cam.. alahai!!! mesti tak sempat nih.. maklum jela... dahla Jumaat, deal plak ngn Govt..... paham2 jela kan? dear parking tepi jalan.. terus lompat kuar... aku beralih seat kat driver... takut traffic samanla.. tapi ade org... takpe kot? sib baik la dis time dear yg pegi.. kalo aku gie... mau terkial2 cam tadi smpai tutup office JPJ tu.. hehehehehehhehe..

finally dear datang dalam 5pm camtu.. ngan jajan... aku cakapla.. settle ke? dear cakap tak.... tak boleh wat... lambat dahhh!!... aku dah terbayang muka sales agent tu... kan tadi kami cam confirm2 je boleh wat hari ni jugak? aku dah menyumpah2 dah... aku cakap sama dear,  i namo gie lagi isnin nanti... u kene gie sndri.. i malu...! pasal u lah confident sgt boleh wat..... dear gelak2 and cakap... u lah gie.. kete u.. yang tak jalan kete u... bukan kete i! ish!!!!jahat tol!!!

sesambil dear drive tu.. aku capai jajan dear beli pasal lapo sangat... tengah hari tu x sempat lunch pasal rushing nak lik awal kan?... pastu cam aku tergerak nak check doc kete tadi.. sekalik!!! ade je road tax dlm tu... aku terjerit... u nih tipu jeeee!!!!... dear sengih2... and cakap.. believe in me.. kalo i cakap sempat... mesti sempat!

Tulah citer amazing race KL kami....sib baik driver tip top.... kudos to Dear...

anyway..... thanks dear for ur help!

2 comments:

  1. anne wahhhh melompat masuk kete buat lawak sungguh budak niyh hhahahahaha ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe.. mmg kene lompat betul kak... pasal kan baru pas ujan... ade air bertakung.... so mmg kene lompat nak kuar n masuk kete.... :)

      Delete