Tuesday 24 April 2012

Satu datang dan Satu pergi?

hi all....

hows life.... ? ok ke? please hargai orang2 kesayangan korang setiap masa... kita takkan tau bila dia akn pergi tinggalkan kita.... dan kalo sampai masa korang memang tak mampu nak layan baik-baik dah..please let him/her know... sebab dengan melayan secara jahat dan zalim hanya menambah luka dijiwa penerima... mungkin bila diberitahu ape yang kurang, cela masih boleh dibaiki kan?

entry aku kali ni tentang datang dan pergi... setiap yang datang mesti pergi kan? setiap yang pergi akan datang balik ke? ohhh!! itu hantu....takut tawwww!!! aku takut tengok cerita hantu, keganasan, tembak menembak, hiris menghiris..... aku suka yang funny, sengal, affection.. kikiki.... jiwang ke nih? jiwang la kut bak kata cik Fathin.... hehehehehehe...

aku teringat cerita tentang datang dan pergi ni ketika berborak2 dengan saudara mara datang rumah... dia beritahu kami... anak saya ni lahir sama tarikh kawin adik saya... senang nak ingat berapa tahun dah mereka berkahwin.. dengan senyum... sebab 2 hari sebelum adik saya kawin, anak saya lahir... mom angguk dan senyum...

mom beritahu... keluarga saya, anak saya ni--> mom tunjuk ke arah aku... lahir tak lama lepas tu.. ayah saya meninggal..nak ingat berapa tahun ayah saya takde, ingat umur anak sulung saya ni.. yea! dah 29 tahun tok ayah pergi.. dan aku tak pernah sempat nak kenal dia, apetah lagi nak bermanjadengan dia...

mom tambah lagi.... dan nak tau suami saya meninggal bila.. umur cucu saya... dah 3 tahun suami saya takde.. sedara mara aku melahirkan muka simpati... yea.. korang.. sejarah berulang.. bukan mungkin lagi... seperti lagu newboyz.. sejarah mungkin berulang.. :( ni memang benar2 berulang.... dan sekarang ni aku dikejutkan dengan perkhabaran bapa susu aku sedang kritikal, baru sahaja menyambut cucu kedua... 

cepat sembuh ya baba.... aina mesti balik dalam waktu terdekat untuk tengok baba... insyaALLAH....

No comments:

Post a Comment