Monday 9 April 2012

Sibuk=pembangunan, Pembangunan=sibuk!

hi all.....

ape cer weekend? sibuk ke santai? as for aku.... can say santai kot? tak gi ner pun.... rumah sajork!! cuma sabtu tu menghadiri pengkebumian sepupu dear kat Taman Maluri Kepong!.. bukan Cheras ok?... ade citer pasal Tman Maluri ni... aku penah naik bus nak gi Taman Maluri, Cheras dari opis, drebar tu tanye.... nak gi ner ni DIK? (adikla sgt..... kan? bluweeeekkk).... nak gi Taman Maluri la.... Taman Maluri mana? Taman Maluri Cheras la.... sib baik Taman Maluri Cheras.... dik tau ke ade satu lagi Taman Maluri? tau.... kat Kepong lagi satu kan? aku pun terus berlalu....

ok2... abis pengkebumian kol 12 camtu ajak dear shop barang rumah kat Tesco Kepong..... ok lah.. sama jea kan Tesco memana kan? kami ni takde preference... kadang2 econsave.. kadang2 NSK... kadang2 Giant, kadang2 Tesco..... mana2 rasa nak gie je.... sementelah harga lebih kurang je.... takdela beza banyak sangat..... :)

sabtu petang tu dear beli pasir selori.... batu2, simen.... nak sudahkan porch kete katanye.... yang ade tu berbatu2... abis masuk longkang batu kecik2 tu.... dear upah indo 2 orang buat keje.. dia jadi tok mandor je.. tapi tok mandor pun.. silap sikit dia pi betulkan sampai dia puas ati... betulkan sendiri tu... memang dear seorang yang perfectionist! beza ngan aku yang ala kadar ni... dear selalu cakap.. u ni asal boleh je kan??

sabtu malam kami ke masjid.. ade mesyuarat agung pencalonan AJK masjid Kg. Subang.... seronok betol... ! bagi satu nama... terus tutup cadangan.... akhirnya undian pun aku rasa tak perlu kot? dah banyak yang menang tanpa bertanding gituh! kalola dalam PRU camni.... senang keje SPR... dah tau pemenangnye... :).. ape2la... kepada yang telah terpilih tu sila buat kerja anda dengan iklas yea? dear usik aku.. nak masukkan nama aku dalam AJK masjid... aku cakap sama dear... jangan wat keje gila!! 

dan ahad tu start wat keje.. petang tu ujan plak.. sib baik simen sempat keras sikit... kalo tak berlekuk2 la... ujan macam lebat jugak taw.... so tutup2 dengan canvas sesikit ok la.... petang ahad kami gi kedai top up dear.... ingat nak intai2 citer ape best kt panggung now.. tapi masing2 cam takdak mood and nak balik awal.. pasal pagi isnin tadi kami dah bangun kol 5.30am...

awal2 pagi dah memecut si kelisa ke sek. 17 shah alam... amek anak sepupu datang dari kg. datang jalan2 ke KL... kete dear dah terperangkap dlm covered porch... takleh bawak kua.. pasal simen masih lembut.... so kete kelisa je sempat kuar... pagi tu plak aku yang drive! jalan lengan... pecut 120.. dear marah2.... sambil bebel... kalo Myvi takpe gak! okla.. aku turunkan speed menjadi 100 je.... hehehheehhe..

7 lebih lepas breakfast.... aku cepat2 siap gi keje.. aku suh deme makan dulu... aku nak siap2 gi keje... senyum je ank sepupu aku tu tengok aku.... dia tengok aku makan laju gila gamaknye? rushing je aku nih! dear keje petang hari ni.. dear anta aku kat LRT KJ... on the way tu.... dear bising pasal traffic light baru buh kat ara damansara tu buat jam teruk dari KJ.... dolu2 takde pun traffic kt situh.. tapi semenjak ade nak develop another office tower/shopping complex dah jadi sibuk ya amat....

dan aku pikir2... semua kesibukan kita diatas tu la harga yang perlu kita bayar dalam idup kita... nak pembangunan/maju... kene sibuk... bila sibuk baru boleh membangun! kadang2 sibuk sangat sampai kita terlupa banyak perkara...bak kata mom-sedar2 dah masuk dlm kubo kene kambus! baru tau.... aku dah mati rupanye!!!!

2 comments:

  1. monot penah ckp die rajin ke masjid bile dah kawen .... owhhhH gud2 .... =)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah kak... rajin tu idokle sgt.. tapi ade time free dia pegi... :)

    ReplyDelete