Wednesday 4 May 2011

SeLaMaT BeKeRjA SeMuLa.... selepas bercuti 3 hari...

Ape cerita 3 hari cuti? bercuti? diluar atau dalam Mesia?

Aku amek peluang ni utk balik kg. dear, dh lama tak balik dan jenguk mak pak mertua aku....  aku panggil adik sedara aku suh teman mak aku kat rumah.. kol 9 mlm Jumaat tu kami bertolak... kenderaan oklah... takla ramai sangat dan tak dela sampai takde org.. sedang2 ajer... tp hampir beberapa kali dear nk terlanggar kete lain kt depan... maybe dear ngantuk... aku kdg2 terlelap... penat sgt kot? dr pagi tak rehat2 gi keje, ptg kemas barang2... kemas sikit2 bilik... dan terus bertolak.. sampai kg. dalam 11.00 mlm la... sedikit lewat... selalu dear amek masa 1 1/2 jam jer untuk sampai kg. dear... tp ni macam 2 jam la.... Alhamdulillah ape2 pun.. asal sampai dengan selamat sudah...

seperti yang aku jangka.. dear 3 hari tu sibuk mancing ikan  ke hulu mancing ikan  ke hilir... dapatnye tak seberapa... tapak tangan aku lg besar kot dr ikan dear... tp takpela.. aku bg peluang kat dear berehat.. kan lama tak lepas gian mancing... PS2 dear pun tak layan sgt... layan pun time malam2 nk tido.. pasal nak mancing pun dah tak bleh kan? aku pun malas nk paksa paksi dear tido awal ke dok ngn aku ker... aku wat hal aku jer.. mujo aku ade bwk lik lappy... so aku dapatla main game cd.. nk men game FB? takde line tenetla kt kg. mak mertua aku.. line HP pun asal ade line ajer.. jadi.. sykt tel2 komunikasi.. tolong tingkatkan kualiti sykt anda di kg. mak mertua i ok? oh.. lupa nk cakap kg. mana kan? kg.. dlm jajahan TAPAH, Perak darul Ridzuan....

hari ahad pagi... ingat nk layan chapati Chenderiang yg tersohor ituw.. yang dekat selekoh nak g Lata Kinjang tu.. sekali tutup daa... so, dear ape lg.. angkat batang kail gi mancing lagi.... aku pun.. masuk bilik layan game ajela.... nk layan tv pun bukan sedap sangat pun.... takde citer menarik.. huhu... tengah hari tu dear balik, dia tak dapat ikan pun... seperti semalamnye... sama jer.... dear nampak muka aku monyok.... so dia cakap jomla g jalan2.... aku ingt leh la petik dear nk gi jauh2... sebelum tu aku petik gi cameron... kan sejam je dr bawah tu.. dear cakap malas.. tak perla.. aku cakap nak gi jalan2 gak.. x kesahla mana2.. (chewah sebenarnye aku nk g IPOH)... alih2 dia ckp ha.. siap2 la cepat.. nak gi jalan2... aku pun pakai baju segala... rupenye.. dear ajak aku gi TESCO KAMPAR jer.... siott jer... mendidih aku... pakai lawa2 gi TESCO ajer ker? tapi takpela... layankan jela.... baru nak tengok barang2.. dear cakap.. cepatla... dh lewat nih... aku pelik.. ape yg lewatnye? lewat nak gi mancing upenye! HAMPEH.. sebal gila aser...

dalam perjalanan balik ke rumah kg. balik.. aku cakap.. bosan gila 3 hari cuti kene dok umah je macam nih! aku cakap ngn dear... len kali kalo dear nk balik keje mancing ikan jer... dear balik sorg ajer.... boleh mancing pagi petang, siang malam.. dear cakap nak balik tgk mak abah.. tp dear tak tengok pun! yg tengok ayang ni jer.... dear sengih! aku tambah sebal! dear cakap ok la i mancing ikan jer.. i gi mancing pempuan nak ker? aku buat muka tak reti jer... malas nak layan..... :(

isnin lepas zuhur kami bertolak balik KL... jalan jem ya amat... dear amek jalan kg ajer... dapat singgah beli jambu madu kesukaan mak aku.. rm24 tu 2 kilo... hahahhahaha... masuk kete dear cakap u beli jambu ape tu? mahal gila... aku cakap takperla.... sekali sekala.. dear diam cuma bagi aku RM10 untuk tambah duit pasal dalam purse aku dah kosong... hahhahahha.... 

itu jelah cerita ceriti cuti 3 hari aku..... takde yang menarik pun.... tapi oklah.. merapatkan silaturrahim kan? aku dapat lepak ngn biras2.. slalukan jarang jumpa gituh....  :) ngan riuh rendah suara budak2... masing2 baru ade sorg ank... takdela bising mana pun.. yg bising... bapak2 budak tu ajer... hehehehehhehe

No comments:

Post a Comment