Thursday 5 May 2011

Make Up oh Tatarias

Semalam.... segan nak citer... tapi takperla.. aku cakap jugak... k?

aku sedikit berhias ke pejabat... aku letak blusher sikit, bercelak.. sampai pejabat.. bos tegur...

eh.. u look so different today.... o i see... you're wearing make up today.... since 3 years ago.. u never wear any make up, and its better i guess... today i see u too much different! plz... if possible don't wear make up at office... u know.. people in America, Europe never wear make up to office.. they keep natural face when in office... MARRIED WOMAN shouldn't makeup when go outside without husband...bla bla..

aku hanya angguk dan sengih.. aku pergi toilet... aku belek muka aku.. tebal sangat ke aku make up? buruk ke aku wat make up hari nih? aku ase cam nak basuh je muka aku masa tu gak.. tapi kalo basuh pun tak tanggal der.... kne pakai foam.. takkan aku nk pakai foam basuh tangan dalam toilet kut?  rosakla muka aku.... so aku biar jela... sampai balik petang tu...

pagi ni dear anta aku naik kete.... dear tak keje hari ni.. so dia lepak2 jer... aku ajak dear sarapan pagi.. dear pegi bawak aku ke gerai yang sebelah klinik ibu anak Gombak Setia.. tempat kami lepak sementara tunggu giliran aku jumpa dokter masa aku mengandung 2 thn dulu.... gerai tu dah besar! terkezut aku.. dulu gerai kecik gila... meja pun ade berapa jer.. skang meja ade dalam 5 buah la... membangun betul bisnes dia.. 2 tahun aku tak gi saner.. alhamdulillah rezeki dia kan? aku dok kat meja.. dear pandang aku.. aku tanye dear.... ade perasan ape2 tak yang kurang? dear cakap takde pun.. sume ok.... dear ni lampi betul la... i tak pakai make upla hari nih.. dear cakap... A ah... baru perasan, nape u tak pakai hari ni? i kne sound ngn bos semalam... Dear bantai gelak! aku panas ati.. aku cakap nape gelak? Dear cakap lawak! bos sound jgn pakai make up... tp nape? aku pun ckp.. ntahla... bos tergoda ngn i kut? huhuhu.... Dear gelak lagi.. mmg betul pun ape bos u cakap... u kan da kawen.. aku sentap... oh.. org da kawen tak perlu berhias yer? atau mungkin dear dan bos aku nk cakap.. sila berhias dalam rumah sahaja.... so aku terima la pandangan ini... aku tak akan pakai make up ke pejabat  lg mulai hari nih.. dan baru aku pasti.. ade lagi sesetengah lelaki  yang menikmati/menghargai kecantikan asli wanita tanpa make up... :)

akhir nye, aku tanya dear.  buruk ke i make up semalam? dear cakap takla... cantik jer!..... sebab tula kot bos u cakap jgn make up ke pejabat? dear gelak lagi...................... aku senyap!

No comments:

Post a Comment