Monday 9 May 2011

Pembaik pulihan Rumah

Projek yg dah lama berjalan.... dear wat sikit2, dr sebijik bata sampaila final finishing... sekarang ni dlm stage nak pasang tiles plak... ni projek menaik taraf dapo basah umah kami.... dulu2 rase macam cukupla pakai tikar getah kot? tp sekarang tikar getah pun da koyak.. jadi rasanye inilah masanye untuk membaik pulih keadaan rumah kami ni..

pagi sabtu aku, dear akif pergila Jalan Ipoh.... oh.. sebelum tu... dear ajak kami beli basikal untuk akif.. dear nak beli sesangat basikal utk akif pasal akif da pandai la kayuh sesikit... dah besar permata hati kami.. 2 tahun 3 bulan dah.... tambah lg yg baru? oh.. no tidak buat masa skang.... cukupla yg ade tu.. besar kasik elok dulu, baru pikir nak tambah2.... hehehehhehe.... dear turun sorg kat Chow Kit, dear gi tengok2 kedai basikal kat sana.. aku dan akif dalam kete pasal akif tido... tak lama tu dear datang... dear cakap... rm150, tayar hidup... i nak beli lah.... berkenan sangat... aku terdiam sejenak... cukup ke wit nak beli tiles lagi nih..... lari dari bajet kang? aku cakap sama dear.. boleh ker u? cukup ker wit nih? dear congak2.. dia cakap cukup... tak pun camnihla.. i beli beskal.. u support tiles.... manyak cantik! yg mahal2 sume i support ek? dear gelak jer... aku cakap angkat la kalo dh nk sangat.... dear ajak turun sama.. tengok beskal tu... ala.. lupa nk amek gambo beskal.... nanti aku update len k? tangguh dulu... 
kami 3 beranak pegila tengok mende alahnye... comel2.. sesuai ngn akif, kecik jer.... tapi aku suka kaler merah, dear nak biru.... aku cakap kt tokey... oren ada kaa? takde la puan, kita kuar warna2 asas aje... oh.. oren bukan warna asas la kan? warna jelmaan gituh.. aku pun da lupa, lama sgt tinggal sekolah... :) malas nak cakap banyak, aku mengalah ajerla.. dear angkat beskal biru n bayo kemudian kami pergi cari tiles kt Jlan Ipoh tu..

asenye kami pusing 2 kali kot setiap deret kedai... last2 dah jumpa... stok kedai sini cakap ade.. kami gi warehouse dia.... warehouse dia cakap takde.. dah abis stok.. kalo nak gak kne tunggu... aku cakap sama itu salesgirl... macam mana boleh kuar invoice kalo mende takde? guna system kan? dia diam jer... terkulat jer tengok.... dia cakap akaun kedai kami beli x sama ngan kedai dia..(dekat warehouse tu ade kedai gak). aku pelik... kalo tak sama nape kedai tu boleh amek kat sini? dia takde jawapan lain, asik ulang akaun x sama akaun tak sama...tu jerla...ok... skang boleh tak awk call kedai tu cakap kami nak settle kt sini jer... kami amek barang kat sini jer.. kalo kurang/lebih settle sinih jer.... dia kerut2 muka.. buat2 sibuk layan org lain plak.... kawan dia datang nak tolong kami.... aku cakap mende yg sama untuk kali kedua... dia paham kemudian dia pergi kat org tadi tu.. orang tu tak cakap.. tapi aku nampak dia wat isyarat tak boleh? aku pikir2.. nak kene la nih kan??? aku cakap macam mana cik? boleh ke tak? takkan nak suh kami patah balik pergi datang sini amek barang... kalo takde stok patah lagi datang sini lagi... ade otak ke tak? dear dah mula panas ati... aku benci gila tengok pempuan pertama layan kami.. harap pakai tudung jew.. tapi customer servis tahap ZERO!
diorg dah nampak kami panas... diorg cool sket.. bagi kami pilih yang kami nak.... siap cakap.. amek yg sama hargala senang... kalo nak balik duit kene amek kt kedai awk beli.... dear sound tepek.. ye kami tau! kalo kami beli yg mahal kami akan bayar sini terus jangan risau lah!!  diam terus pempuan tu... kesian plak aku tengok.. patut dear sound yg pakai tudung tu... menyampah aku ngn dia!
last.. kami dapat yg kami nk tapi yg hampir jela.. pasal kat sana pun stok untuk yg kami nak tupun takde jugak.... tapi takpe... sekurang2 dh hampir sama oklah.... kami bawak balik ke kereta..
ha......... kat sini cabaran bermula.... 140 keping tiles saiz 18cmx18cm.. semen 2 beg, beskal akif.... menyebabkan kete kelisa yg kami naik tu lowed gila2.. sampai kene tayar... aku cakap ng dear.. ah sudah! camne ni u? jauh ni nak balik ok ke kete nih? dear tak nak bawak myvi, pasal takut calar leather seat dear baru pasang.. sabo je kan? kalo myvi besarla sket kot? dear adjust2 tak kene gak... aku bagi idea suh dear letak kt tepat duduk aku.. so skang aku terpaksa jadi peraih tiles bersama dengan seorg budak kecik 13kilo atas riba aku.. aku x bleh belunjur, aku kne duk sambil angkat kaki 2-2 keatas... bawah seat ade tiles, kat kaki tak yah citer ah.. akif nak g dok belakng pasal tak selesa kan? tapi x boleh.. mana ade ruang.. jadi.. himpit-himpitanla aku ngn akif kt depan.. nak tergelak pun ade... perjalanan patut 30 min jer.. jadi 1 jam pasal dear x leh bwk laju.. bahaya kan? sampai2 umah dah kol 2 .30 ptg.. kuar kol 9 pg.. lama kan kitorg gi beli tiles? kebas punggung lagi...
dahla lapar.. sib baikla mak aku masak.. dapatla makan.. mekasih mak! hasilnye... kol 9 mlm masing2 da padam.... tak larat siot.. baik aku, dear dan akif.. sume padam. hahhahaha...

No comments:

Post a Comment