Monday 30 January 2012

Perjalanan Pertama Akif......

ok....... selalu akif datang amek aku kat LRT... dia akan cakap.... mama naik ketapi? aye nak naik ketapi... akif ni banyak nickname.... kadang dia cakap dia akif, dia abang... dia adik.... dia mat akif.... dan dia aye (saya)... aku selalu bahasakan dia adik, akif, baby dan sayang.... papa dia selalu panggil nama akif aje... papa dia kan brutal sikit... mana jiwang2 sangat kan.... :) ok.... berbalik pada aye nak naik ketapi... mama cakap...... tunggu mama cuti kita naik ketapi dan bash ok..... ?

hari sabtu yang lepas..... 28-01-2012..... aku dengan nekadnye siapkan akif dan beg upin ipin dia untuk naik bas dan lrt. papa tak join pasal papa keje... tapi kalo tak keje pun papa taknak join... pasal papa tak suka naik bash... so aku anak beranak aje yang naik.... picta? takde arr..... susah nak snap.... leceh gak eh jadi ibu tunggal ni.... ahaks! errrr.... ok2.... aku kurang sabar kut.... ank sorang aje baru.... :)

journey kami... bermula pada 12.30pm.. aku ingat nak bertolak awal lagi.. tapi household chores x siap.... so kne settle dulu sume dulu kan? terkedek2 akif dengan beg upin ipin yang sizenye lebih besar dari badan dia... kelakar tol! aku sengaja suh dia bawak... pasal nak suh dia belajar berdikari.... rasa susah orang..... chewaaaah!

yang ditunggu bas rapid KL.... pasal nmpak baru and selesa sikit.... macam kat bawah ni


tapi yang datang dolu adelah..........................................


bas metro no. 9!!! tapi lagi buruk dari yang kat atas ni.. dengan enjin yang menderum-derum.... hehehehehehe.. akif cam takut2 nak naik... aku assist dia naik tangga.. tinggi kan? pastu dia nampak aku tak naik lagi bash tu.... dia panggil.... ma.... ma.... tau takut eh!! selalu berani sangat marah mama dia.... aku pun amek seat... dia pandang tingkap jea... dia tanye.... ma.... ni bash? yea lah... bash la..... akif telor sikit.... instead of bas.... dia panggil bash..... :) bash ni buruk.... aku diamkan ajea.... pandai jea nak komplen! tak sampai tengah tepi.... dekat federal aku tengok akif dah lentokkk! bagi cucu... dia terus tido.... lahai..... bala-bala....... dahla naik bash.... bukan naik kete papa..... dia tido plakssss! selalu kat umah takde nak tido pung? saje je kan???

on the way dear call.... tanye kat ne? then aku bagitau akif dah lentok.... potong stim betol! dear gelak sakan! dia cakap sama aku... tulah! takde nyakit cari nyakit!!!! kete ade kt umah elok2... tak nak naik... aku cakapla... ni sebab janji... janji kene tepati.... nanti anak ilang respek sama mak bapak..... dan aku tak nak akif tak respek aku.... pastu dear cakap dia dah abis keje.... nak lik sama ke? aku cakap.. mission incomplete yet!!! train tak naik lagi..... dear cakap sukahatilahhhh............

ok.. tengah hari tu KL jam sikit.. aku terpaksa turun depan CM... aku kejut akif banyak kali... baru dia bangun... mujo dia x nanes... kalo x.... masakla aku...... yeala tak cukup tido kan? pastu dia terjaga.. aku tanya.. akif nak makan? nanak..... nak naik ketapi? nanakkkkkkkkkkkkk.... ah sudah! sume nanak!!! aku igt nak gi KLCC... lepak2 jap pastu balik lah.... tengok mood ade kureng... kasi balik la cepat2 kan?


masa kami nak naik.......................







akif dah ok..... dan aku rasa tak pernah la aku wat keje stupid camnih... ahaks! turun bas naik tren balik Subang... aku suh dear amek kami kat terminal KJ... akif mula excited tengok train datang... dia cakap.. ma.... ketapi ma...... tapi aku tak naik dulu pasal full house.. marah dia! dia ingat aku sengaja taknak naik dan takde dah train lagi... marah dia... sambil bebel nak aik nak aik.... pastu datang yang belah sana plak.. laluan ke KLCC.. aku cakap tupun tak boleh... tambah bengang akif..! pastu datangla yang betul punya ke KJ... barulah bole naik..... dia dok kat cermin tu... aku saja bagi dia dok sana... sampaila sampai KJ... dia puas ati... senyum lebar jeee....

papa tanye akif naik ape? akif jawab.... bash, ketapi... best!!!!!! sambil chalet tangan papa dia..... :)

begitulah sudahnye cerita pengalaman pertama akif naik bash dan ketapi.... by the way..... akif ade banyak bash dan baru dapat hadiah besday ketapi dari auntie dia..... tapi tak lawan loieeee (lorry)  lagi la.... dan semalam dia demand loiiie lagi kat Giant sambil jerit2 kat papa dia..... nak tak nak papa kasik lagi loieeee.. loiee askar plak..... pagi ni pegi umah pengasuh dok layan loiee baru lah.... :)




No comments:

Post a Comment