Friday 17 August 2012

Choc Chip hangus!!!! Selamat Hari raya 'Idulfitri....

Assalamualaikum uolssss!!

jumaat yang last dalam Ramadhan 1433H... tahun depan entah jumpa lagi ke idak kita dengan Ramadhan kan? Tahun ni aku adelah beberapa pencapaian peribadi.. Alhamdulillah... tapi rasanye kene perbaiki lagi.... uolsss sesamalah kita muhasabah diri dulu taw..... toksah dok sibuk nak ukur pahala dosa orang len.... serahkan tugas tu pada Allah sahaja.... sebab DIA je paling layak.....

Pencapaian yang zahir nye adelah..... tahun ni aku berjaya wat kueh raya, kredit untuk Cik Fathin juga, selaku assistant aku walaupun asik tido awal je dia tu... hahahaha........ selama 4 hari? err malam lahhhh....... ade 3 jenis aku buat...

pertama2.. cornflakes madu.... mule2 wat cam maneh gila.. kene komen dari isi rumah... aku begger balik kasik tawor sikit.... alhamdulillah, final work berjaya dengan jayanye dan tinggal 2 balang je lagi... ade 4 asalnye.. tapi 2 dah selamat kene makan dek kami2.. hahahahhaha.....

kedua.... tart nenas... aku secara peribadi tak berapa nak pueh ati... rasa cam lacking lagi.. tapi isirumah cakap sedap.... hat ni ade 3 bekas... la tinggal 1 bekas je... 2 bekas lagi MIA... hahahahhahaha....

ketiga2.... choc chip ala2 fames emes.... (statement tak nak kalah okay?!!!) ni part last, mood nak berkueh pun cam merudum sikit... pasal penatttt sangat malam tadi... tapi gagahkan jugak la... hasilnye 3 balang tersusun indah atas dapo tu.... patutnye ade 1/2 balang lagi... tapi dah jadi choc chip hangusssssssss! pasai ape?? pasal aku tertidoq!.... boleh gitu? aku tertido selama 1/2 jam... hengat nak rest jap2 je dalam kol 1 pagi tu... last2 terjaga kat kol 2 pg... 2 tray aku went to dustbin... ape nak dikata kan? haahhahahhaha... dan pagi ni semerbak bau dapo aku dengan bau hangus.. masing2 pakat panik, ingat terbakar ke ape? apelah diorg ni.. time menda tu hangus sume pakat tido mati.... aku ajak teman sorang pun tanak... tu yang aku tertido skali tu.... dah lepas hangus baru kalut!!! saaaabar jelaaaa.....

nak picta? maleh nak snap.... same jela yg korang tengok2 selalu tu.. huhuhu... hat hangus tu aku coba selamatkan.. aku try makan.. mak datokkkk pahit ya amat!!..... terpaksa buang... sorry ye cookies yg chumelll2......

okla.. berjela2 aku bebel pasal kueh raya aku ni boring lak korang kan?.... aku nak bagi card la kat korang..... 

yang pertama...
 Credit to owner picta.

amennn!... panjang umor, murah rezeki kita bakal bertemu lagi wahai Ramadhan!... semoga ape yang kita kerjakan sebulan yang lalu ade nilai yang baik disisi Allah SWT.

yang kedua...
Credit to owner picta.

 

santekkknyeeeeeeeeeeeeee, merahhh!!!.... Salam Lebaran.... Maaf zahir batin... Mohon maaf terkasar bahasa, tersilap kata, mintak halal dunia akhirat ye...

kepada yang akan bergerak balik kampung tu...... hati-hati yea... doa saya sentiasa bersama anda...semoga selamat pergi dan selamat kembali..

p.s: baju-bajuan dah siap pack... mode standby.... tinggal tunggu arahan kapten kapal untuk loading dan vrooommmmmmmm.....moh ke Tapah kita tahun ni... insyaAllah.....

No comments:

Post a Comment