Tuesday 7 August 2012

Pokok Kurma....


 



"Jadilah seperti sepohon pokok kurma, yang jauh dari kejelekan dan tinggi tak terjangkau oleh kejahatan. Bila dilempar dengan batu, ia menggugurkan buahnya; sentiasa hijau, baik di musim dingin mahupun di musim panas; lagi banyak manafaatnya." (Petikan dari buku Jangan Bersedih: Jadilah Wanita Yang Paling Bahagia", tulisan Dr Aidh Abdullah al-Qarni, terjemahan Muhammad Huzaifah. ms. 63).

Tuhan..... seringkali aku merasa aku kuat untuk menempuh semua dugaan-MU yang aku hadapi dan bakal hadapi...

malangnya.... seringkali juga aku gagal... aku tak kuat pada setiap ketika, setiap masa....lemahnya seorang insan.....ENGKAU sahaja YANG MAHA BESAR dan BERKUASA....

Ya Tuhan..... jadikanlah diri hamba-MU ini seperti pokok kurma. bisa menyokong diri sendiri dan orang lain. Bisa menahan kepanasan, bisa juga menerima kesejukkan....

Dedikasi untuk diri aku dan saudara seIslam yang lain.... semoga sifat SABAR menjadi penghias hati kita selalu... tidak berkurang malah bertambah.... InsyaAllah...


No comments:

Post a Comment