Tuesday 13 March 2012

Doctor..... dan tekanan darah rendah!

Hi all....

semalam aku MC..... pasal tak berapa sihat.. since weekend tu lagi... aku vomitt all day..... memula... dear cakap..... u pregnant yek?? i was like.... alamak!!! betul ke nih? takkan kut?? tapi kalo dah rezeki kan??? terima jugaklaa....sebenarnye aku vomitt sebab perut dah masuk angin....tunggu dear lik dari Bukit Tinggi.... kata sampai kol 11 pagi je riding... alih2.... smpai kol 2 ptg.... aku tunggu dear balik, nanti baru cari makanan... pasal aku dah malas nak masak, sabtu tu aku beria masak, dear tak makan pun..... (mode: ngajuk)...... pasal ade kenduri kawen kawan dear... memula cakap taknak pergi.... tapi tetibe pergi plak..... aku pun bungkus semua lauk2 tu.. kasi neber sebelah aje.. sape nk makan lagi kan? dahla berdua je kat rumah.....  :(

pastu aku start vomit sampai senin... pagi senin tu aku kene diarhhea...complete set! memang lembik and letih la....asik nak collapse je... pastu.... gi klinik.... aku cam nak je tegur dokter ni.... nape tak explain ape2 kat aku... dia just cakap ok... boleh kuar tunggu ubat... even bacaan pressure darah aku pun dia tak komen ape2.. by the way yang normal berapa ek??

hasil google aku pagi ni..... semalam aku dapat 104/yang kat bawah aku lupa...... normal one 120/ sohihla aku ade balik tekanan darah rendah!!! she even didnt tell me about this.... gerammmmnye aku!!! aku memang ade history tekanan darah rendah..... aku ingat dah settlle by the time aku beranak pinak nih.... rupenye menyerang balik... patutla lately aku cepat nak pitam... if aku nak pitam cepat2 aku kene cari seat... dear selalu cakap aku ni main2 je... asik cakap nak pitam.... tapi seyes laa..... takdak masa aih nak berlakon tau! buku merah aku time pregnant kan akif asik merah je blood pressure aku... diorang cakap kalo teruk sangat tekanan darah aku ni.. aku akan ade komplikasi nak deliver nanti..... dan the rest is history... aku kesakitan lebih 14 jam masa nak deliver akif... huhuhu.... bius 2 kali.... dan induce sekalik.... :)


No comments:

Post a Comment