Thursday 8 September 2011

Selamat berpuasa 6 pulak.....

raya sudeh.... 1 minggu cukup la kan??? now jom pakat2 poser 6 hr dibulan Syawal ni... kesinambungan..... dr yg 1 bulan ituw..... hehehehhe.. cakap org.. aku pun x start lg...

ok guys! lump sum ni... lama tak update.. jgn slh paham yer... aku bukan baru masuk keje ni hari.... tapi ni hari baru dpt log in n put some words here....

raya kt kelantan? ok jer.... as usual... cuma this year sgt sibuk.... mcm2... open house, org kawen etc.... smpai dear merungut tak dpt rehat langsung.... baru tau raya di Kelantan ngn tpt dia tu... nanti yeh.. thn depan raya tmpt u... raya la ngn pokok getah sajork........... hahahahhaha..... bukan takde org kt kg dear.. tp orgnye sikit.. rumah jauh2... sebijik2.... x padat..... so.. dlm setengah hari dh abis meround.. plus PIL aku br je pindah sana last 4 yrs.... so mcm tak tau sgt org sana2 kut..... so byknye kami buat hal sndri sajork.... lg haru bila pakai baju raya sekerat hari raya pertama saje and 2nd day dah melepak kat Tesco Kampar.... since tu jela yg paling happening yg terdekat dengan Tapah.... kalo nak lagi best.. pegi la Ipoh.... tp aku tengok lebih kurang jer.... bila malam je cam semua dh tido...... tak macam KL.... lagi malam lagi happening.... kan.... kan.....

ritu aku balik hari sabtu dr kelantan.... jam gila jalan.... ade dari KB ke Gua Musang dr 10.30am smpai 5.00 pm? masak tak masak? pastu dear cakap sama aku .. jomla kita pintas Lojing.... turun Simpang Pulai singgah Tapah.... lagipun kita x sempat beraya dengan mak abah  lagi.... so pintasla kami kearah jalan itu..... biasala si pemabuk2 darat ni..... aku ngn akif la.... sama naik... masing2 dah weng.... tahan muntah... dear asik cakap pandang depan semua.. tengok jalan jer.. jangan pandang kiri kanan.... sedap je dear bagi arahan! sabar jela haku..... yang meriba anak aku okay.... aku riso kalo akif weeeek atas aku jerk.... masakla aku.. harus singgah air terjun mana2 ke toilet ke.. tukar baju..... aku suruh akif bertahan.... macamla akif faham kan?? tapi alhamdulillah.... akif faham and kami berdua selamat turun ke simpang pulai dengan tidak muntah walaupun sedikit... sebab tu turun simpang pulai..... cuba kalo turun Tapah.... confirm dua2 flat mcm last year.... huhu......

so ahad petang tu gerak lik KL... jalan kosong sekosong2nyaaaaa..... aiks?? sume dah balik KL ker? cepatnye korang??? hahhahahha... oh... maybe sebab open house dah start kot???? aku de petik dear... nak wat buat open house ke tahun ni? dear cakap tgk budget dulu.... lepas boleh la... pasal nak panggil panggil ramai... bukan sorg dua jer... adik bradik dear je dah 8 org.... berpasangan ye...... yela.... sume dah kawin kan? yang last pempuan kawen aritu.... bulan 6.... fresh lagi!! hehehehhe......

sampai rumah magrib.... aku tgk ape dah jadi kt kitchen..... wet kitchen paling teruk..... serangan pok titi.... pasal open air kan?? abis hos gas dapo aku kene geget.... tak pasal2 kne beli hos baru and dapo baru... since dapo tu pun dah osak.. sumbu tersumbat... hehehhehe... mak cakap... sib baikla pok titi kerit hos.... kalo tidak x dpt merasa dapo baru..... bukan tak nak beli awal2 la...... boleh jer.... tapi malas... tunggu ade reason cenggini baru beli.... ahaks!!!!

esoknye isnin... aku dah keje.... dear cuti lagi... ntah bila dia cakap sama aku dia cuti isnin pun aku tatau.... ngamuk2 aku malas gi keje..... tp aku pikir aku harus pergi pasal dah promise ngn bos kan? aku gagah gakla gi keje.... dragging kaki tu..... otak masih nak cuti..... badan kt tempat keje.. hasilnye mata asikla tgk jam di dinding bila nak balik rumah kan? sampai bos cakap pergi bank.... aku dengar go back..... aku ulang balik go back?? bos gelak kuat2..... dia cakap apesal u nak balik ker? pergi la balik... sian i tgk u nih.... mamun jer..... x cukup lagi hols eh? hehehehhehe....

selasa n seterusnya sampaila kamis ni aku ok jer.. mud aku sgt baik.. org wat aku tensen pun aku asik senyum ja.... selalu aku akan balas cepat2.... tp aku cool je.... bos aku cakap mesti sbb u dh puas n enjoy hols ni... sbb tu cam happy je i tgk..... mood baik jer.... kalo x, asik berangin jaaa... hahhahaha.... pandai je bos aku tu.... tp mmg dia mengerti aku pun.... 4 tahun kot aku dgn dia.. dari bulan 7 2007 sampai la.... bulan 9 2011..... lama tu aku keje ngn dia.... hehehhehehe....

panjang berdepa entry aku kali ni.... kata lump sum kan??? ok2... nk cut dah nih.... nanti aku hapdet len plak..... muntah plak korg baca panjang2 sgt ni kang? hehehhehe...

so......................... chow dulu eh!

No comments:

Post a Comment