Saturday 10 September 2011

GST 6%? bukan mende barula!

 semenjak semalam.. selepas Govt. umumkan kenaikan GST 6% pada kad prabayar dan simpack telco.... ramai tulis n beri komen diorg.... rata2 ade yg marah.... memaki2.... salah satunye.... cube tgk komen tgk sini 
komen kat dalam2 tu agak pedas.... huhu....

Dear kan ade kedai HP jugak.. dia sibuk ushar berita ni... pasal dia confius camne nak Govt maksudkan? samada... customer kne bayar extra or dah siap deduct from value.. contohla..... rm10. plus 0.60 sen kan? jadi.. customer bayar rm10.60 or customer top up RM10 but get only RM9.40? which one? puasla dear suh aku ushar kat tenet.... aku cakap... kasik tanya sama u punya supplier la yang...... ape susah???!!!!! 

dan pada pendapat aku yang dangkal ni... harganye akn jadi RM10.60 minimum.... tp kalo ade dealer nk lebih mungkin jadi rm11 untuk rm10... huahuahua..

aku de terbaca posting dear kt wall FB.... eventually dia as a dealer x puas ati gak customer kene camtu... tp nak wat camne?? kalo x mark up sape nk tanggung cost 6% tu? bila untung satu2 transaction pun cuma 20-30 sen jer?seingat aku... dear jujur dlm biz dia.. dia x mark up harga... kalo rm10 rm 10 la dia jual.... mcm tu gak if dia baiki fon sesape.. dia hanye amek untung sesikit jer.. bukan double profit..sbb tula kot i guess kedai dear bertahan untuk 5 tahun dah.... alhamdulillah!

sebenarnye aku der terpikir mende ni taklama selepas GST untuk astro berlaku... pasal Astro pun menawarkan service jugak.... kat fast food kedai kopitiam toksah citer arr.... dah lamaaaaaaaaaaa dahhh!!! (baca dengan intonasi macam ayat Mahathir time Rafidah Aziz pujuk dia masa dia nak bersara) sangkaan aku ternyata benar..... huhu.... maybe after ni akan ade lg kut.. mungkin kat TOL2? huhu...


No comments:

Post a Comment