Monday 22 August 2011

Monday Honey Cornflakes...

okey.... seperti yg dicakapkan pada jumaat lepas.... kami shop baju raya errr... baju jalan jer... pasal nye kadang2 baju tu x sempat raya pun dah dipakai..... ahaks! so... nak nampak baru sikitla dari hari biase.. belila time raya...

sabtu pagi tu... dear tanye nk gi ushar maner? dear ajak jom gi IKEA la... aku cakap sama dia... ape kejadah gi sana... bukan nak beli perabot!!! dear cakap... ikot jela... dia taula... pasal dulukan dear penah keje maintainance site kat LEXUS... dekat jela kat IKEA tu.... so dia mmg mahir selok belok sana and ape yang ade dalam mall dia.... so.. kami pergila sebelah IKEA.. ala yang sambung ngn IKEA tu... IKANO POWER CENTRE eh? aku pun tak sure... redahhhh jeeeeeeeeeeee... dahla jauh gila baru dapat parking... menapakla aku ngn akif... cik fathin, mama ngah (adik sedara aku) dan anak dia.... dalam kol 3 kot settle meround jer.... so balik rumah n mak masak nasi lemak untuk berbuka petang tu... aku dan dear... padam dalam bilik, kol 7 baru terjaga!!!!  baikkk punya titon kan?? huhu...

ahad plak... sebab semalam lom settle lg shopping.. pagi tu gi stadium shah alam... pasar ahad pagi kan? beli kerepeks plak.... cepat kilat aku ngn dear jalan.... pasal kami gi berdua jer.... pun menapak gak kali ni... org ramai amat..... letih!!!!  balik tu sebab semalam tak settle sgt kan?aku ajak dear pegi JJ kepong.... skalik... blom kol 10 pg parking da full.... dah masuk sampai tepi jalan.. dear cakap tak boleh jadi ni.... baik kita gi JJ Wangsa Maju.... org ok la.. crowded gak... tp masih ok berbanding JJ kepong.... datang kol 10 camtu.. kol 2 sampai umah dah after beli sesikit barang dapo n pampers budak2 kecik tu kat ekonsave subang..

Petang tu rushing nak gi berbuka puasa jemputan abg dear kat Restoran Cerana, Cheras.... Thanks eh abg ipar.... semoga lagi murah rezeki anda dan family! sampai2 umah mak ajak pergi bayar zakat dia.. amek kueh raya lagi.. layan jer.. dear sempatla tido sampai kol 4....  kol 4 kami bertolak gi cheras plak.... so mmg aku tak rest langsung dr kol 5 pagi tu.... balik dr Cerana kol 9.30mlm... selepas tembolok dah penuh!!!! sgt penuh!!! buffet kot?! RM 45++ camtula per head..

so after balik tu dear masuk KL... dia cakap nak lepak kt KL tak? aku ckp on jer.... tp bila masa aku tertido pun aku tataw... tau2 dah jalan midvalley nak menghala federal hiway... aku terpisat2 mata ni tanya dear.... tak gi KL ker? dear cakap dah gie.. tp u tido.... wat per nak stop kan?? aku gelak jer...... hahhahaha... sorie dear.. i letih sangat!!!! kol 10.35mlm smpai umah.. aku terus terbaring tanpa tukar baju.. dear soh tukar baju pun aku geleng jer.... aku dah tak larat yaaaaaaaaaaaaaaaa amat!! so tidola aku ngn tak basuh muka.. tak  basuh kaki.. tak tukar baju segala.. dengan jeans lg tido... dah tak berdaya.. bangun sahur pagi ni baru aku tukar baju tido.. hahhahahha...

so.. dis morning aku baru teringat janji aku kat cik fathin and mama ngah.. nak wat honey flakes pasal dah singgah ekonsave ahad tu beli bahan2 kan?... so aku buatla jap.. aku masuk ofis kol 11.10am today! hehhehehehe..

No comments:

Post a Comment