Wednesday 26 September 2012

Mata Berdenyut???

Hi uolss....


should be wordless wednesday kan today? tapi..... AAK? hehehehhee....

today macam nak tercerita tentang mata berdenyut.... mata...... pancaindera anugerah Allah yang tak ternilai yang kita guna untuk melihat....

macam ni....

ihsan pacik google...

aku pernah tanye mom... kenapa mata kita kadang2 berdenyut tanpa sebab?.... mom reply... belah kanan ke kiri? aku bertanya lagi... kalo kanan kenapa? kalo kiri kenapa?..... mom jawab; kalo kanan nak terima berita baek... kalo kiri mintak jauhla berita buruk and akan buat kita nanges.... tapi............... tu kebetulan je kot?.... Mardhiah jangan percaya pulak.. nanti syirik jer..(mom call aku Mardhiah instead aina)...

dan dari sudut pengalaman aku pulak... macam malam tadi... aku pakai celak mata... aku suka pakai celak mata sahaja.. tak mekap pun takpe.. tapi celak mata boleh katakan selalu aku pakaila... mungkin sebab sinonim nama aina= makna mata kan?..... ahaks!... dan aku akan press kulit area mata kiri dan kanan aku biar senang nak apply kan... lepas apply tu.... macam mata kiri aku start berdenyut..... aku kerdip2kan mata aku beberapa kali.... dan kemudian aku keluar temani dear...... kat kedai dear, masih lagi berdenyut.... aku bisik dalam ati.... berita buruk ape lak nak sampai ni.... atau sebab ape aku nak menangis ni.... ?... dok berteka teki gitu je lah...... sampai la pagi ni gi keje..... lupa seketika tentang mata berdenyut tu... tetibe.... ade benda yang buat aku sedih..... aku termengalir sikit air mata.... dan tetibe teringat yang malam tadi pasal mata berdenyut..... oh.... tapi..... mungkin coincident sahaja.... bukan?

apepun.... guys... lepas solat masa nak raup muka lepas bagi salam.... amalkan baca doa ni.....

BismiLLAHi ladzi la ilahaa illa huwa ar-Rahman a- Rahim. 
     Allahumma azhab ‘anni al-hamma wa al-hazana

maksud: Dengan Nama Allah, tiada tuhan melainkan DIA yang maha Pengasih dan maha Penyayang , Ya Allah, hindarilah aku dari kesedihan dan dukacita...

credit: http://himpunan-tazkirah.blogspot.com/2010/08/penawar-resahku-untukmu.html

mom aku tak pernah tinggal doa diatas..... mom cakap.. rajinla baca doa diatas, kalo sedih pun sementara je... insyaALLAH...

dan ia terbukti! dia sangat tabah ketikamana ayah aku pergi menyambut seruan Ilahi..... aku dan cik fathin tak yah citerla, miserable betol..... kehilangan satu2 nye ayah kami ade...... :(

al-fatihah untuk arwah Hj.Wan Mohammad Yusoff bin Hj. wan Mohamed Noor (1950-2009)

No comments:

Post a Comment