Thursday 28 June 2012

Muhammad Akif in da blog!


entry kali ni berkenaan anak aku yang tersayang plak lah.... termanja.... tergedik.... terbijak.... terhensem.... suma yang ter lah!...... eh.... jangan vomitt taw.... sape lagi nak puji kalo bukan parent sendiri kan?......  selasa lepas aku anta mom pegi check up hospital... seperti biase peneman setia aku adelah ini budak kecik, sangat setia..... dan aku sangat bersyukur dekat Allah kerana beri peluang untuk aku bergelar seorang mama kepada seorang anak lelaki.... memang niat aku.. kalo aku kawin one day.. aku nak anak lelaki seorang buat teman aku sampai mati...... err... tapi bakal besan, menantu pempuan aku jangan isau plak.... aku akan jadi MIL yang sporting sgt.... takkan QC anak lelaki aku nih macam sesetengah mak yang ade anak lelaki okay? insyaAllah.....

ceritanye ginih..... pagi tu kami selalu sarap kat cafe hospital sementara tunggu mom sudah kan?.... selalu akif akan cakap kat kakak kedai tu... air oyen satu.... pagi2 buta air oyen..... sabar je la kan??.... pagi tu dia minum susu.. selalu lepas minum susu kalo minum oyen mesti dia cirit birit... so aku ajar akif... nanti minta air teh ok?... akif pun dok ulang2... air teh air teh air teh... sampai kedai dia cakap... air teh satu? kakak kedai tu cakap.. eh kali ni air teh?? akif cakap.. nak air teh.... aku senyum je... akif dapat air dia, dia minumla... tapi tak sampai separuh pun gelas tu... aku pun pesan air sama... nape aku tak share je kan? pasal akif skang suka celup2 air.. aku jadi geli la nak share air kekdahnye kan?.... huhuhu.... abis kes air teh.... kami gi kat mom and mom nampaknye dah sudah...kami pun balik...

balik tu.. mom ajak gi bank, transfer some money... pegila kami 3 beranak ke Maybank subang... since kad mom takleh transfer more than 1k.. aku nak ubah la had pengeluaran dia.. beratur dari satu atm ke atm len... akif leka main2 sekeliling... sesekali aku jeling gek... takut kene kidnap ke? dahla tu je anak yang aku ade.... tak dapat kat atm kami ke kaunter... en. tu cakap boleh wat kat atm.. sekali lagi kami beratur ke atm... ha... jeng2... nak tau ape akif cakap???

HMMMMM.... MAMA TAK PANDAI!

Aku suh akif ulang sekali lagi.. ape akif cakap tadi.... dia cuma jawab.. hmmmm.. tak pandai.... aku gelak and cakap bertuahnye anak mama ni!... mom gelak je.... 
akif tak pandai cakap full lagi.. sikit2 je boleh.. tapi kadang2 words yang kuar dari mulut dia sangat menakjubkan! aku ni teruja lebih ke? yes... sebab ini anak sulung aku.... semuanye menjadi detik indah untuk aku.. wink wink wink

p.s: malam sebelumnye letrik terputus kat subang... cik fathin cuba nak sakat aku.. tinggal aku dalam gelap... punyela akif marah kat dia.. sambil bagitau.. chian mama chian mama... meluru dia dalam gelap gelita tu... kengkonon nak selamatkan aku dari kegelapan la... :)

p.s2: nak tau penolong dobi tegar aku sape? dia lah... muhammad akif... sampai senget2 badan bawak baju dari ampaian ke bilik... kadang2 tolong LIPAT sekalik... :)

No comments:

Post a Comment