Tuesday 19 June 2012

Importance of Acknowledgment!!!!!!

Happy Tuesday!!....

hari ni aku cakap betapa pentingnye membalas message orang lain.... tak kira lah sms ke, email ker.. surat ker.... nota ke... circulation ker, invitation ker... ape2 jela.... kalo dalam bahasa biz dikatakan acknowledgment.... setiap email yang kita terima kita kene reply kecualilah kalo email iklan... tak payah layan lah..... contoh email bagi quotation... kalo tak boleh bagi pun, kene balas... state reason kalo ade lah...  terima quotation pun kene say thanks jugak... tulis under consideration ke ape ke? cuba bayang kan kalo senyap je..... tanpa ape2 response... sakit hati jugak kan kita? penat2 reply.. tapi senyap sunyik je....

beralih kepada sms/return call kt hp.... ni more kepada private... lagilah kene take care... pasal orang yang terdekat atau kita kenal yang call kita kan?.... nowadays semua orang pakai hp la... kat hp tu tertera nama sape yang call kita/ sms kita kan? ataupun oklah.. takde nama... tapi masih boleh cam no. tu.... nak2 lagi no. skandal.... ahaks!... mesti sangat boleh cam kan? ok2... berbalik kepada permasalahan mereply ni.... kadang2 aku fail jugak reply on time... bila org yang call/sms aku tu cari aku time aku tengah bizi.... hp tengah silent... atau aku menyampah gila ngan orang tu ( aku akan balas lambat, tapi masih balas yea)...... kadang2 time aku takde credit.. lepas aku top up.. terus aku call/sms dia cakap sorry.... tak reply on time, takde credit kekdahnye.. hurmmm... ntahla... tak beradab plak aku rasa, bila aku buat tak tahu dengan org yang sms/call aku...

aku ade terbaca keluh kesah fren aku kat facebook... dia tulih ginih la lebih kurang... masa tak reply, bertubi2 call/sms.... dah dapat... ucap terima kasih pun tak.... sekurang2nye ok ke?

nah!... tengok?.... dalam tak sedar.. kita dah kecikkan ati orang kan?.... dan bukan payah pun nak bgtahu.... tq!.. atau.. noted, atau jap.. nanti balas... atau K sahaja..... kalo dah malas sangat la.... kalo malas sangat2 lagi.. anta je message kosong... pahamla orang disana yang la ni awak tengah sibuk, line tak clear.....:)

p/s: agak2 kalo malas sangat nak cakap/reply off je hp tu... ok tak idea ni? kalo ok aku pun nak pratikkan lah!!! hahahhahahaha..

No comments:

Post a Comment