Monday 24 October 2011

RIP Marco Simoncelli!





picta atas ialah Simoncelli... comel gakla... dear cakap masa dia jatuh... camera ade fokus kat sorg awek.. tgh nanes... mungkin awek dia.... pasal dia pun muda lagi.... dear cakap... baru layan 2 lap... huhu..

Oh... tak disangka2.... litar Sepang meragut nyawa penunggang motoGP semalam.... aku tergerak ati nak bukak tv3.. kot2 la ade sesikit tunjuk aksi litar... pasal nak gi dah tak boleh.... akif takde orang nak take care.... terpaksala aku mengalah.... dear aje yang pegi ngan kawan2 dia....

aku tengok berita tv3.... berita terkini kol 6.30pm... pemberita cakap.... perlawanan dibatalkan sebab kematian Marco Simoncelli pelumba dari Italy dibatalkan.... aku terus capai handset and call dear.... dear jawab dan aku bagitaula yang aku tengok news... perbualan dia camni..

aku: hello.. dear... perlumbaan batal la.... ade org meninggal.... nape tak balik2 lagi?
dear: tau.. otw la ni... kat RnR Dengkil...... tapi... err mati ke???
aku :harusla kan.. 2x kepala kene gelek ngn moto lain....  helmet tercabut....
dear: ape? tercabut? tak mungkin lah!
aku : iye dear.... nanti tgk berita....
Dear: ok.. nak balik dah ni....

dalam magrib camtu dear sampai umah dgn kawan2.. aku dah cuak ni.. pehal ramai sgt mat moto.. azan dok menderu2 kat masjid ni... huis korang ni.... (bebel dlm atila)... pasal aku tak tau lagi nape diorg delay.... pasal ade sorg kwn dear.. moto dia jamm... so park kat umah la... selamat sikit... takkan nak tinggal kat tengah jalan kut? TZM tu bhai... ade market lg laaaa.... hahahaha.... so dearla yang towing dari sepang sampai umah kitaorg.... pasal Subang paling dekat dari Sepang..

Balik tu.... dear mandi2.. pas isyak terus bummm!! aku ajak kuar pun dia tak layan, penat sgt katanye... sudahnye aku berangin satu badan malam tadi sampai hari ni pasal aku bengang! 2 hari aku aku dok umah jee.... sib baikla rabu ni cuti... boleh aku kuar..... :)

aku nak tgk picta dr dear pun x sempat lagi... tapi sempatla dear tgk berita kol 8 mlm td... dia pun pelik nape helmet leh tercabut..,. aku bajet lock helmet dia dah patah la.. mungkinla... kan plastic jugak? kalo ade helmet tu mungkin dia masih selamat... apepun.... RIP MARCO SIMONCELLI.... muda lagi... baru 24 thn....

aku teringat kisah kematian time lomba2 jugak... yang ni car kat Las vegas... baru2 ni jer...kejadian ni happen:

one week after IndyCar star Dan Wheldon lost his life during a race in Las Vegas.

source: klik sini

btw... aku ade dgr kekalahan team MU ngn Man. city.... 1-6 kooo!!! kesian MU... tapi nak wat caner... adatla menang kalah kan? dulu2 aku fan MU pasal ade Beckham (no keramat dia 7 kan?)... tapi selepas dia berhijrah ke Galaxy... aku dah x minat sgt MU... tapi simpan lg la jersey.. tshirt MU tu.... hehhehehehe... 





No comments:

Post a Comment