Friday 25 May 2012

Jaga Diri, Hiasi Peribadi....


Assalamualaikum! selamat berjumaat semua...... jom berselawat keatas nabi SAW.... dan banyak2 berzikir dalam bulan Rejab ni... dikatakan bulan Allah.... ade 1 purnama lebih sebelum sampai bulan berkat iaitu Ramadhan..... 


pakatla kita berdoa semoga sampai ke Ramadhan pulak yea... amin!



ok.... cerita bab bulan Rejab settle.... ni aku nak cerita bab lain plak..... which is takde connection pun dengan kat atas.... tp aku rasa ade message disebalik mende ni jugak... pagi tadi aku bukak Yahoo! news.... ternampak la news ginih..



kecik picta sudeh la.... asal boleh baca kan?? ni kesah penumpang american airlines yang kene turun pasal memakai t shirt yang melampaui batas.... ahaks! t shirt tu biase je kan?.... tapi tengok la wording dia... katanye offensive.....aku pikir.. macam melampau kalo kita rakyat Malaysia beragama Islam pakai.... tapi aku dok fikir kalo American tak pe kot? kan diorg cam free country gituh... rupenye kene jugak.....

guys ingat tak kesah yang ade wat bising dalam flight... pun kena turun jugak..... so behave la yek... tengok pakaian anda dan perilaku anda bila dikhalayak ramai... terutamanye tempat yang terhad dan kecil macam dalam flight... kadang2 kita rasa joke je wording2 ginih.. atau bising2 gelak tawa untuk kurangkan nervous atas flight.... tapi persepsi orang menerima nye takkan sama kan? its good to be urself.. tapi kalo kene camni? sapow yg rugi dan susah? tak ke diri sendiri jugak??

fikir2kan dan selamat beramal! :)

No comments:

Post a Comment