Tuesday 8 May 2012

Balik kg! ho ho ho balik kg!

hi all.... lamanye aku tak coret ape2.... bukan tak nak tulis.... tapi takde mende menarik yang aku boleh tulis..... tapi gian nak nulis jugak ni.. aku sebenarnye baru balik dari Qlate.... dari 28 April sampai 2 May... lama kan?? hehehehehehe.....  ziarah takziah aku untuk baba dan umie.... bapak susu aku yang baru pergi untuk bersama yang Maha Esa... sekarang ni aku dah jadi anak yatim kuasa dua... :(

rumah mereka sebelah-sebelah... seronoknye.... aku dapat lawat mereka hari tu... mereka tu sape ek? ayah aku dan baba lah..... boleh meraka berkawan bersama-sama..... masa kat kubor... gelagat akif.... assalekum tok wan... assalekum tok ba.... sepertinya aku punya ramai bapa.. anak aku juga punya ramai grandpa.... :)

seperti biaserla.... aktivity aku makan dan makan je kat sana..... maleh nak tunjuk picta la.... kang korang terliur plak... sebenornye tak de picta pun.... pasal aku malas nak tangkap... nasik berlauk jugak yg aku makan.... hari2 ko! dear geleng pale berkali2 hari terakhir sebelum balik tu bila aku tanye.. nak nasik berlauk lagi?? dear cakap.. u ni tak puas2 makan nasik berlauk ke ape? aku jawab..... ni lain tempat lain rasa..... lain tukang masak!!! dear mengalah... dia amek roti kosong je sarapan pagi last kami pasar wakaf bharu.. dan aku as usual nasik berlauk dan sup daging kaki lembu ke ape... pasal banyak uratnye... hehehehhe... sebelum makan.. sempat aku sambar sehelai tudung ropol kale itam... dah lama aim... masa tu dah jumpa sambar terus je.... dan2 situ jugak pakainye.... jadikla asalnye tudung kaler peach, balik kaler itam.... :)

petang sebelum balik keesokannye tu.. tercapai gak hasrat aku nak gi pantai.... kami ke pantai seri tujuh.... aku rasa memang acara wajib aku dan dear ke pantai kalo balik kg.. kami ni sama2 suka tengok air dan ikan.... rasa tenang je.. dulu masa masih berdua.. duk kat tepi pantai saje2 atas batu... rasa hembusan bayu pantai tak kirala siang atau malam... tapi aku tak mandi sejak aku tua ni... dear pun sama.. pasal kami rasa rimas ngan air masin2.... nanti nak salin baju payah, melekit2... tapi kalo air tawar... swimming pool memang kami terjah... sebab tu la... kalo nak bercuti memana... dear mesti tanye satu soklan... ade kolam renang tak? tu je yang dia akan tanye... the rest.... takpela cemana pun ok je semua... errr..... aku dan dear kan antu air.. tapi akif takkkk... dia takut ngan air.... pelik tak? papa and mamanye je yang tak hengat main air.... dear suka selam aku pasal aku tak reti berenang.... jahat dia tu kan???

hari balik Subang tu... paginye.. awal2 pagi kami dah bertolak.. takde la awal sangat korang.. ikot kami terjaga kol bape la.... hahahaha... bertolak kol 7.30am.... sampai Gombak 2.30 petang.... biaserla.... dear bukan bawak kete... tapi dia akan terbangkan kete dia..... selaju boleh... tula yang buat mom aku takut naik dengan dia... tapi setakat ni alhamdulillah takde ape2... cuak jugak sebenarnye.... tapi aku yakin dear akan fikir keselamatan dia dan penumpang dalam kete dia jugak... kami balik berdua je.... pasal akif ikut mak tok dia.. mereka akan balik Subang ujung minggu ni dengan Belon..... Belon Firefly.... :)

tu jela yang terjadi sepanjang perjalanan balik kg. kami kali ni.... thanks daun keladi yer dear pasal sanggup bawak i balik kg. Qlate.... best sgt!! mcm pergi bercuti je rasanye even balik kg. sendri je pun ....  :)

No comments:

Post a Comment