Tuesday 22 May 2012

Bebel ape tah?!

hi all....

hari ni aku rasa cam nak membebel.... boleh ke?

semalam aku balik naik public transport. pasal dear keje masuk petang sampai malam....

oh.. nak buat remark jap kat dear.... thanks ye sebab belai kelisa i lagi sekali semalam.... dear balik rumah malam tadi, sebelum tido.... dear bilang sama aku....

dear: u....
aku: yes....
dear: u nak tau..... kereta u buat i rabak poket today....
aku: yess... i tau dear.. ape masalahnye plak kali nih? kan u baru je anta bengkel.. tukar lower arm ngan spring.... ngan absorber....
dear: ni mende lain plak u....
aku: ape dia?
dear: ok.. tadi i abis.... 100++ for battery and allignment tayar, 100++ for spoiler, and 40 for plat number depan yg da patah tu....
aku: aikkkk spoiler? u jadi beli gak ke dear? kan i cakap x payah?!
dear: ahhh.... x lawala takde spoiler... bukan cam u tu.. asal boleh jea.... nak kuar wit sikit untuk make up pun susah!
aku: gelak aje.....

kesahnye semalam dear anta kedai nak wat allignment tayar jea... pasal ritu balancing je masa tukar tayar..... so this time memang kena allign sgt2la.. sampai kalo pulas stereng tu lari sesangat... tak centre... kata dear kalo tak wak allignment and balancing.. bunga tayar makan tak serata.... betul ke? aku pun tak tau... tapi selalu aku berdoa janganla kete yang aku bawak rosak/ pancit time aku bawak.... cuak beb!!!

tapi dear bek ngan aku... selalu kalo dedua kete kene jalan sama... dia akan bagi myvi kat aku... pasal dear cakap kelisa takde power stereng.. kesian u.... kena guna banyak tenaga nak konar etc....

citer sal baik atau bertimbang rasa.... pleaselaaaah!!!!...... kalo naik public tu jeling2 la sikit orang depan anda... dahla anda lelaki.... (lelaki sinonim dengan lebih tangkas, lebih berkeupayaan) dok plak kat reserved seat utk org kelainan upaya, warga tua, pregnant.... etc..... ni wat bodoh je tengok orang tu terkial2 dengan 1 kaki nak balancing diri dia dengan keadaan berdiri....  tak kesian ke korang tengok dia gituh??

p/s: aku teringat ex bf aku... kalo naik lrt ngan dia... kalo ade seat dia duduk sama aku... tapi kalo ade pempuan masuk, (orang tua, kurang sempurna tak yah citerla.. dia mesti kasik)... tak kirala pregnant ke tak, tua ke tak... dia akan bangun and bagi seat dia kat pempuan tu... aku pernah tanye dia, kenapa u bangun.. dia bukan preggy pun? i takleh la .... i rasa awkward bila i as a man duk and juz tgk pempuan depan i berdiri... men kan superior dari women.... tak kirala condition apepun pempuan tu... dan i terfikir.. kalo one day kita kawen and u plak preggy... i hope somebody will offer seat to u like i always did......

in memory- mohd saufi... :)

No comments:

Post a Comment