Tuesday 14 June 2016

Dia semanis honey

Again????? Sampai dua posting aku hari ni.... Tak tahan nak tulis skang2 jugak... Its about drama which ive watched many times and yet still watching.... Yeah!! Heronya aliff satar and siti nana... Ok.. Adik aku cakap aku ni mcm bbnu... Wlupun dah kertu... Omg.. Kertu sgt ke?? I dont care! Kekdahnya.... 
Guys.. Kenapa aku suka tengok cerita ni....
1. Kurang adengan nk muntahkan diri.. N kurang touching antara hero ngan heroin.. But yet still... Nampak romantik and chemistry between them.. Sebenarnya perempuan ni bukan complicated sangat pun guys.. Diorg nak perhatian je... Bukan taburan wang although wang tu perlu.. Camne nak idup tanpa wang... But money cant buy anything. But we can buy something if we have money. So sini ahnaf wafiy which is for me quite succeed to win women's heart termasuk aku yg kertu ni so call.. He keep on saying love love love sebelum tido, nak g keje... Which is semua tu terapi minda and jiwa especially utk org yg dah bertahun2 kawen... Like menghangatkan kembali hubungan. 
2. Mengajar erti sabar and redha. Ahnaf and hani terpisah lama about 3 tahun... Tapi nak bagitaunya sabar dan redha tu penting. Tiap org yg sabar pasti diganti yg lebih baik daripada Allah taala. Akhirnya mereka tetap bersama.. Bak kata orang tia.. Kalau dah jodoh.. Ikan di laut asam didarat bertemu dlm periuk juga.. Teringat pulak asam pedass.. My god..  Bulan2 puasa ni lah naknya. Tapi today menu already set up... So next time asam pedas ya.. Sabar..... Ada rezeki tak kemana... Aku cuba apply benda tu dlm hidup dan keadaan aku.. Easier said then done... Tapi kene cuba jugak terima keadaan yang kita tak nak.. God gives what we need at that time  not what we want at that time... Guess... Cukuplah review aku dapat dari drama 16 episode ni.. Will keep these untill donno when.. Untill aku jemu lah gamaknya.. Meloya lah adik aku.. She said.. Kak.. Kau dah tua tau tak?????!!! Alif tu budak baya aku.. Tolong jgn buat aku geli dengan kau!!! Im just laughin... G
P/s: when talking about love, age doesnt matter right???? Hehehe

No comments:

Post a Comment