Wednesday 27 April 2011

NASIK LEMAK OH NASIK LEMAK...

Skang ramai org bercerita pasal nasik lemak...... nasik yg sgt sinonim dengan org melayu......




gambo ehsan tenet.. aku carik kat google....


nape ek.. nasik lemak yg dipersalahkan dengan kegemukan? obes? oh.. makan nasik lemak hari2 boleh obes.... kalo makan sosej, burger.. nugget hari2 tak leh gemuk ek? aku bukan nak menentang idea... being moderate is the best way...... aku dulu sekolah nasik lemak pagi petang..... maknanye 10x.. macik kantin jual nasik lemak... tp aku x derla gila membeli dan makan nasik lemak 10kali seminggu..... aku pun ade citarasa jugak... nak tukar2.... dan aku rasa budak2 lain pun punya citarasa yang sama cam aku.. takderla nk makan nasik lemak 10 kali seminggu.... aku ni bukan ape. rasenye sekat budak2 terlampau banyak pun tak boleh gak.... ingat tak boleh beli kat luar kalo mereka nak nasik lemak? sama ajer.. bawak kesekolah.... aku rasalah.. kita kene tanamkan sifat/sikap sedar untuk hidup lebih sihat.... dan ini bermula dari didikan ibu bapa.... kalo dari kecik dah ajar makan nasik lemak setiap hari... setiap harila mereka nk nasik lemak kan? jangan salahkan nasik lemak tu.. dan aku rasa makan nasik lemak lagi bagus dari makan makanan segera yg telah diproses macam burger, sosej dan selainnye... sama jugak sekat jajan segala... dear cakap ngan aku... macik tak leh juar kat tepi sekolah... tp g super market.. ttp dibeli jugak bile ank2 ngamuk.... hurm.... aku pun tatau nak cakap aper dah.. tp perlu kepada pembelajaran awal.... disiplin awal... dan semuanye bermula dari RUMAH....
   

No comments:

Post a Comment